Digital rundebordskonferanse om anskaffelse av journalløsninger

Illustrasjon: Wemake

KS og LUP inviterer kommuner og fylkeskommuner til å dele erfaring og kunnskap om egne journalanskaffelser i en rundebordskonferanse.

Mange kommuner og fylkeskommuner er i gang med å planlegge for, eller gjennomfører anskaffelse av nye journalløsninger. ​​

​Å anskaffe journalløsninger er en langsiktig investering. En suksessfaktor er å dele med og å lære av andre, som er i samme situasjon. ​​

​KS og LUP ønsker å understøtte kommunenes og fylkeskommunenes arbeid på området, og tar derfor initiativ til digitale «rundebordskonferanser». Hensikten er å bidra til arena hvor kommunal sektor kan få økt kompetanse på anskaffelsesområdet, dele erfaringer fra arbeidet med anskaffelser, nettverksbygging og mulighet for felles kunnskapsdeling og informasjon. ​

​​Målgruppen for konferansen er ansatte fra ulike fagområder i kommuner og fylkeskommuner som enten er involvert i planleggingen av, eller som er i gang med gjennomføringen av anskaffelser.

Første rundebordskonferanse ble avholdt i desember 2024. Den andre i rekken gjennomføres 03.04.25, klokka 12-15. ​​

Det blir innledning i plenum med blant annet presentasjoner fra kommuner/kommunesamarbeid om hvordan de jobber med anskaffelser av journal.

Deretter blir det digitale grupperom der deltakerne diskuterer ulike problemstillinger. Vi avslutter den digitale konferansen med en oppsummering av de viktigste erfaringene og læringspunktene i plenum. ​​

​Tematikk for den andre rundebordskonferansen vil handle om samordning av krav og behov, samt dialog med markedet. For å sikre at dette gir mest mulig verdi ønsker vi svært gjerne innspill på konkrete problemstillinger som er aktuelle for dere i dette arbeidet. Innspill kan du gi i påmeldingsskjemaet. ​​

Vi håper flest mulig har anledning og ønske om å delta og ser frem til å treffe dere digitalt!